Jak utworzyć nowe konto na komputerze?

Jeżeli z komputera korzysta więcej niż 1 osoba warto rozważyć utworzenie osobnego konta dla tej osoby, tak aby każdy z użytkowników mógł używać tego samego komputera z niezależnymi ustawieniami. Poniżej przedstawiamy jak to zrobić.

krok 1

Dodanie konta z poziomu ustawień systemu

Aby utworzyć nowe konto należy być zalogowanym jako Administrator. Jeżeli na naszym komputerze jest tylko jedno konto po instalacji systemu Windows to ma ono domyślnie uprawnienia Administratora. Czy nasze konto, na którym jesteśmy zalogowani ma wymagane uprawnienia możemy sprawdzić przechodząc do Ustawień, a następnie wejść w zakładkę Konta

Jeżeli nasze konto posiada dopisek Administrator jak na zdjęciu obok to znaczy, że możemy przejść do następnego kroku.

krok 2

Chcąc stworzyć nowe konto wybieramy z menu opcję Rodzina i inni użytkownicy, a następnie klikamy opcję Dodaj kogoś innego do tego komputera.

krok 3

Następnym krokiem jest określenie czy nowy użytkownik ma być kontem lokalnym (dostępnym tylko na tym urządzeniu) lub czy ma zostać użyte konto online (z logowaniem się za pośrednictwem portalu Microsoftu). Konto online będzie miało dostęp do wielu produktów jakie oferuje Microsoft takie jak pakiet Office, OneDrive, Skype i wiele innych.

W przypadku tworzenia konta lokalnego wybieramy opcję Nie mam informacji logowania tej osoby.

krok 4

Wybieramy opcję Dodaj użytkownika bez konta Microsoft i wypełniamy dane dla tego konta takie jak nazwa tego konta (kto będzie używał tego komputera) oraz opcjonalnie hasło. W przypadku wprowadzenia hasła należy dodatkowo odpowiedzieć na przykładowe pytania pozwalające w przyszłości odzyskać hasło jeżeli nie będziemy pamiętać.

krok 5

Aby nadać uprawnienia Administratora na nowym koncie klikamy na nie i wybieramy opcję Zmień typ konta. Następnie wybieramy z listy Administrator i zatwierdzamy przyciskiem OK.

W ten sposób utworzyliśmy nowego użytkownika na naszym komputerze. Podczas uruchamiania urządzenia będzie wybór konta do którego chcemy się zalogować.

Istnieje szybszy sposób na stworzenie nowego konta, ale jest zalecany dla bardziej doświadczonych użytkowników.

KROK 1

Dodanie konta z poziomu wiersza poleceń

Otwórz wiersz poleceń z uprawnieniami administratora klikając Start, a następnie wpisując cmd. Po wyszukaniu klikamy w opcję Uruchom jako administrator

krok 2

Jeżeli chcemy stworzyć nowe konto bez hasła użyj pierwszego polecenia.

Jeżeli chcemy stworzyć nowe konto z hasłem użyj drugiego polecenia.

Jeżeli chcemy dodać nowe konto do grupy Administratorów użyj trzeciego polecenia.